piątek, 25 kwietnia 2008

Wyspa Wielkanocna

Zaczne od serdecznych podziekowan dla wszystkich skaldajacych zyczenia, dobrze wiedziec ze jeszcze nie wszyscy o nas zapomnieli pomimo naszej dlugiej nieobecnosci:)

Dzisiaj rano dotarlismy po nocnym locie na Wyspe Wielkanocna, ktora przywitala nas chmurami i deszczem. Pomimo tych niesprzyjajacych warunkow Wyspa od razu przpadla mi do gustu, szczegolnie ze nie podzielam entuzjazmu MM w zakresie Polinezji Francuskiej, jak dla mnie to szczyt skutecznej autokreacji. Ponadto wszystko co jest zwiazane z francuzami ma u mnie wielkiego minusa na starcie:)

Przygode z wyspa zaczelismy od znalezienia lokum czyli wynajecia pokoju w lokalnym odpowiedniku agroturystyki i wynajecia samochodu. Dla niewtajemniczonych calc populacja Wyspy Wielkanocnej skoncentrowana jest w jednym siedlisku noszacym nazwe Hanga Roa i wynoszaca 3,8 tys dusz.

Zwiedzanie zaczelismy od odwiedzenie kreteru Rano Kau i polozonej na jego zboczu wioski orengo stanowiacej centrum kultu "Czlowieka Ptaka". Udalo nam sie rowniez zobaczyc kilka maoi, a dzien zakonczylismy smacznym obiadkim w lokalnej knajpce, ja obrzeralem sie curry rybno krewetkowym, a MM wciagnal potezna porcje salatki.

Jutro dalsza czesc podboju i moze jakies zdjecia:)

6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Ależ mam ostatnio fart! Co zajrzę to nowy wpis i do tego pierwszy komentujący jestem. Muszę w totka zagrać by przekonac się o "mocy" tego fartu ;)

"..Zaczne od serdecznych podziekowan dla wszystkich skaldajacych zyczenia, dobrze wiedziec ze jeszcze nie wszyscy o nas zapomnieli pomimo naszej dlugiej nieobecnosci :).."

Ja nie wiem jak inni, ale ja bożebroń o tym nie zapomniałem! ..bo nawet nie wiedziałem że "to już" (o swoich regularnie sam zapominam) ..ale jak Majka złożyła te hm.. zmysłowe życzenia :))))) ...nie sposób było tego nie zauważyć. Bawcie się dobrze
Pozdrawiam
Naleśnik

majka pisze...

Zazdroszcze Wam tej wyspy ogromnie;-)
buziaki
p.s kiedy Nalesnik ma imieniny albo urodziny? Musze pomyslec o zyczeniach dla Niego ;-P

Anonimowy pisze...

Ile biegów ma francuski czołg? - ma 6 biegów! 5 do tyłu.... i jeden do przodu na wypadek gdyby od tyłu zaatakowali...;-)
MK

Anonimowy pisze...

Majka! Najbliższa okazja to 8 czerwca! To me ...tamtego... no kolejne urodziny :) Jak Twe życzenia będą równie zmysłowe co te dla Bromby, to nie ręczę za swą "pompkę".. może się bidula "wyrwać z zawiasów", ale choć zejdę z tego świata szczęśliwy :)
Olaboga już czekam!
Pozdrawiam
Naleśnik

Anonimowy pisze...

Brombo i MM, chyba w koncu jestescie gdzies w okolicach mojej strefy czasowej (plus-minus kilka godzin?) - co oznacza, ze musze czekac caly dzien na wasze wpisy.. moze piszcie kilka razy dziennie? :-)
Nelesniku, mam nadzieje, ze 'pompka' jednak wytrzyma i nie 'wyrwie sie z zawiasow' (ale co autor mial na mysli?). choc jak sie Majka postara .. to nie wiem, nie wiem.
olgita.

majka pisze...

;-)))0
Buziaki dla podroznikow!!!
A "czytacze bloga" niech mnie nie podpuszczaja na Nalesnikowa pompke - bo pozniej rodzina da mi w trąbke...
juz zaczynam "star gazing" ...natchnienia bede szukac